A TikTok befolyásolja legjobban az embereket a vásárlásban!
Az uswitch.com 4380 rendszeresen online vásárló embert vizsgált meg, a felméréséből pedig kiderül, hogy 61 százalék az aktuális trendek alapján vásárol. A trendeket 41% a TikTokról, 27% az Instagramról, 18% a Pinterestről, 8% pedig Youtube-ról figyeli és gyűjti össze.
Érdekesség, hogy bár sokan nem ezt gondolják, de 55%-uk vallotta azt, hogy figyelik a szponzorált tartalmakat és reklámokat. A megkérdezettek 37%-át a TikTok, 25%-át az Instagram, 11%-át a saját barátaik, és mindössze 6%-át zenészek befolyásolják. 10-ből 6 ember pedig inkább online vásárol, mint hogy elmenjen a boltba – bár ez a jelen körülmények között egyáltalán nem meglepő.
Nem hirdetsz még Instagramon, TikTokon vagy Youtubeon? Akkor itt az ideje, hiszen a fenti felmérés is jól mutatja, hogy nagyon hasznos marketing csatornák. Keress minket bátran!
Forrás: Marketing Morzsák
Frissíti a Google a Termékvélemények funkciót!
2021.április 8.-a óta egyelőre csak az angol nyelvű kereséseknél ugyan, de a Google rangsorolja a termékismertetőket, és díjazni fogja a leghasznosabbakat, vagyis a hosszabb, részletesebb ismertetőket a rövid, akár néhány szavas, mondatos leírásokkal szemben. Kutatásuk alapján ugyanis az emberek jobban értékelik ezeket, mint a rövidebbeket, vagy az olyanokat, amelyek egyszerre több tartalmat foglalnak magukban.
Amennyiben valaki változást tapasztalt április 8.-a óta a webhelyének forgalmában, úgy érdemes a Google segítségét kérni, hogy mivel is lehetne jobb tartalmat előállítani. Fontos, hogy objektív szempontból közelítsük meg a tartalmat és tegyük fel magunknak az alábbi kérdéseket:
- Érdemes szakértői ismereteket megosztani a termékekről?
- Mutassuk-e meg a terméket fizikailag, hogyan is néz ki pontosan vagy hogyan használják?
- Adjunk kvantitatív méréseket arról, hogyan is mérhető a termék teljesítménye különböző szempontok alapján?
- Miben más a termék a versenytársak termékeitől?
- Milyen más hasonló termékek lehetnek a legjobbak a felhasználásához?
- Milyen előnyei és hátrányai vannak a terméknek (kutatás alapján)?
- Hogyan és miben fejlődött a termék korábbi verzióihoz képest?
- Mik azok a tényezők, amik alapján a vásárló eldönti, hogy a termék kategóriájában pontosan melyiket is vásárolja meg? (Például egy személyautó esetében a fogyasztás, biztonság,stb.)
- Mik a legfontosabb hatások, amelyeket a felhasználóra gyakorol a termék?
Fontos szempont lesz a rangsorolás során, hogy a termékismertető több információt nyújtson, mint amit a gyártó alapvetően is megad róla.
Forrás: SEJ
Szabályozhatóvá válik a Facebook-on, hogy ki kommentelhet a nyilvános bejegyzésekhez saját profil és oldalak esetén is!
A hozzászólok meghatározásával tudják szabályozni az emberek azt, hogy milyen beszélgetéseket akarnak látni bejegyzéseiknél, korlátozhatják a számukra nem tetsző, nem kívánatos hozzászólásokat. Ugyanez igaz a Facebook oldalakra is, legyen szó közszereplőkről vagy tartalomkészítőkről, nekik is van lehetőségük a kommentek korlátozására, így elérve, hogy felhasználóik tartalmasabb beszélgetéseket tudjanak folytatni.
Tavaly október óta a felhasználóknak lehetőségük van Kedvencek meghatározására, egészen pontosan 30 darabra, így ezek az oldalak és ismerősök fognak legfelül megjelenni a hírfolyamukban, sőt listázhatóvá válnak elkülönítve a többiektől. Akik gyakran élnek ezzel a lehetőséggel, ők a hírfolyam tetején megtalálható szűrők között is.
Ezen kívül számos lehetőség van a rangsorolásra vagy eltüntetésre, ezeket a hírfolyam beállításaiban változtathatjuk meg.
Forrás: Marketing Morzsák
Online marketinggel kapcsolatban vannak kérdéseid vagy segítségre van szükséged? Vedd fel velünk a kapcsolatot, beszélgessünk és lendítsük fel együtt a vállalkozásodat!