Online marketing szótár

Tervezett reklámköltés

A hirdetésekre fordítható havi költségkeret (az ügynökségi díjat nem tartalmazza).

Költés alapú jutalékrendszer

Az ügynökségi alapdíjon kívül felszámolt összeg, mely a reklámköltés alapján került meghatározásra.

Google Ads

Hirdetések indítása a Google keresőjében, partner weboldalakon vagy a YouTube csatornán.

Google Analytics

Webanalitikai eszköz, mely információt ad a marketing csatornák hatékonyságáról és a weboldalunk forgalmáról.

Google Tag Manager

Kódok elhelyezésére szolgáló eszköz, mellyel fejlesztői támogatás nélkül állíthatunk be mérési műveleteket a weboldalon (pl. konverziómérés, videólejátszás, remarketing).

Facebook

Szöveges, képes, videós hirdetések megjelenítése a Facebook hirdetési rendszerében.

Instagram

Képmegosztó oldal, ahol vizuális hirdetéseket jeleníthetünk meg a Facebook rendszerén keresztül.

YouTube

Videóhirdetések vagy képes (banner) hirdetések megjelenítése a videómegosztó oldalon (Google Ads-en keresztül).

Remarketing

A weboldalon járt felhasználók követése egyedi hirdetésekkel.

Gmail

Email alapú hirdetések megjelenítése a Gmail felületén, a “Promóciók” fül alatt.

LinkedIn

Az üzleti szférára fókuszáló közösségi oldal, ahol fizetett tartalmakat publikálhatunk (B2B célok támogatása).

Bing

A Microsoft keresőmotorja, ahol lehetőségünk van szöveges hirdetéseket megjeleníteni.

Affiliate

Jutalékos elven működő partnerprogram, ahol lehetőségünk van más médiatulajdonosok felületein megjelenni.

Etarget

Az Etarget rendszere egy saját weboldal adatbázis, ahol szöveges és képes hirdetéseket jeleníthetünk meg.

Data Studio

A Google riportoló rendszere, ahol személyreszabott, vizuális jelentéseket készíthetünk a havi eredményeink kimutatására.

AdWords kupon

A Google Ads rendszerében elkölthető, ajándék költségkeret.

SEO felmérés

A weboldal feltérképezése keresőoptimalizálási szempontok alapján, ill. javaslatok küldése a Google-ben való magasabb megjelenés érdekében.