Online marketing szótár

Tervezett reklámköltés
A hirdetésekre fordítható havi költségkeret (az ügynökségi díjat nem tartalmazza).

Költés alapú jutalékrendszer
Az ügynökségi alapdíjon kívül felszámolt összeg, mely a reklámköltés alapján került meghatározásra.

Google Ads
Hirdetések indítása a Google keresőjében, partner weboldalakon vagy a YouTube csatornán.

Google Analytics
Webanalitikai eszköz, mely információt ad a marketing csatornák hatékonyságáról és a weboldalunk forgalmáról.

Google Tag Manager
Kódok elhelyezésére szolgáló eszköz, mellyel fejlesztői támogatás nélkül állíthatunk be mérési műveleteket a weboldalon (pl. konverziómérés, videólejátszás, remarketing).

Szöveges, képes, videós hirdetések megjelenítése a Facebook hirdetési rendszerében.

Képmegosztó oldal, ahol vizuális hirdetéseket jeleníthetünk meg a Facebook rendszerén keresztül.

YouTube
Videóhirdetések vagy képes (banner) hirdetések megjelenítése a videómegosztó oldalon (Google Ads-en keresztül).

Remarketing
A weboldalon járt felhasználók követése egyedi hirdetésekkel.

Gmail
Email alapú hirdetések megjelenítése a Gmail felületén, a “Promóciók” fül alatt.

Az üzleti szférára fókuszáló közösségi oldal, ahol fizetett tartalmakat publikálhatunk (B2B célok támogatása).

Bing
A Microsoft keresőmotorja, ahol lehetőségünk van szöveges hirdetéseket megjeleníteni.

Affiliate
Jutalékos elven működő partnerprogram, ahol lehetőségünk van más médiatulajdonosok felületein megjelenni.

Etarget
Az Etarget rendszere egy saját weboldal adatbázis, ahol szöveges és képes hirdetéseket jeleníthetünk meg.

Data Studio
A Google riportoló rendszere, ahol személyreszabott, vizuális jelentéseket készíthetünk a havi eredményeink kimutatására.

AdWords kupon
A Google Ads rendszerében elkölthető, ajándék költségkeret.

SEO felmérés
A weboldal feltérképezése keresőoptimalizálási szempontok alapján, ill. javaslatok küldése a Google-ben való magasabb megjelenés érdekében.