Instagram hirdetés az influenszer fiókjából!
Már eddig is tudtak a vállalatok, márkák az influenszerek posztjaival hirdetni, azonban ahhoz először egy organikus bejegyzést kellett az ismert személynek közzétennie. Ilyenkor felül, a név alatt megjelent, hogy “Fizetett együttműködés a partnerrel:” és itt megtudták jelölni a márkát. Azonban most mind a márka, mind pedig az influenszer oldaláról nézve is könnyít az Instagram!
A frissítéssel a márkáknak lehetőségük van az influenszer fiókjában hirdetést készíteni organikus poszt nélkül, amit – természetesen az ismert személy jóváhagyásával – közzé is tudnak tenni. Mutatjuk ennek a lépéseit.
- A hirdető cég hozzáférést kér az influenszer oldalán való hirdetés készítéséhez az alábbi menüpontok segítségével: Beállítások -> Vállalkozás -> Márkás tartalom -> Hirdetés létrehozási hozzáférés kérése (ahol már csak az influenszer nevét kell beírni).
- A következő lépés az, hogy az influenszer elfogadja ezt a kérést. Ez az összes többi értesítés felett jelenik majd meg, ahol tájékoztatnak arról is, hogy mit engedélyezünk azzal, ha elfogadjuk a kérést. Itt látni lehet a teljes listát arról, hogy kiknek van engedélye hirdetés létrehozására.
- A kész hirdetésről az influenszer értesítést kap, ahol is ellenőrizheti és jóváhagyhatja vagy éppen elutasíthatja azt. Sőt, jóváhagyás után akár szüneteltetni is tudja azt. Ez a bejegyzés nem fog megjelenni a fő profilon.
Forrás: Search Engine Journal
Kreatív hirdetés a vírus időszakban!
A Balenciaga nevű divatcég egy videójátékba “rejtette” új kollekcióját. Különböző helyszíneken egyszerű feladatok megoldásával lehet megszerezni a ruhadarabokat. A játék Afterworld névre hallgat és december 6-tól mindenkinek elérhető lesz a böngészőjéből elindítva. Mivel a korlátozások miatt a divatcégek nem tudnak divatbemutatókat tartani, vagy csak nagyon kis létszámmal, ezért sokan új oldalról közelítik meg a helyzetet.
Vannak olyan márkák is, akik már kizárólag virtuálisan elérhető ruhadarabokat is létrehoztak. Például a Luis Vuitton is készített olyan ruhákat, amiket kizárólag videójátékokban – jelen esetben a LOL-ban – lehet megvásárolni. Ugyanúgy fizetni kell érte, csak itt a karakterünkre vásároljuk meg. Vannak, akik pedig egyfajta “filterként” készítettek így termékeket, amikért, ha fizetünk, akkor mesterséges intelligencia segítségével rátehetjük egy képünkre, hogy tökéletesítsük social media vagy videóhívásban történő megjelenésünket.
Forrás: Marketing Morzsák
Friss Crawl Stats Report a Google Search Console-ban!
A frissített változatnak köszönhetően mélyebben beleáshatjuk magunkat abba, hogy a Google pontosan hogyan is térképezi fel az oldalunkat. Egészen pontosan 90 napos elszámolást ad a Googlebot által letöltött összes fájlról, többek között a JavaScript, PDF és CSS fájlokról is. Ezek a riportok a feltérképezési minták változásai miatt is nagyon fontosak, hiszen megtudhatjuk belőle, hogy valami jól vagy éppen rosszul működik.
Forrás: SEJ
A bejárási / feltérképezési sebesség hirtelen lecsökken, akkor az jelezheti a szerver konfigurációs hibáját, például DDOS-támadást vagy egy hibás frissítést, de akár a tartalom minőségbeli problémájára is utalhat. Ennek a sebességnek a növekedése viszont nem csak ezek ellenkezőjére, például minőségi tartalomra utalhat, hanem konfigurációs hibát is jelezhet, mint egy automatikusan duplikált weboldal.
Többek között a frissítésnek köszönhetően információt kaphatunk az alábbiakról:
- URL-ek mutatása, hogy honnan érkeztek kérelmek webhelyünkre
- Feltérképezett fájltípus és a feltérképezés célja, a Googlebot típusa szerint csoportosított kérelmek teljes száma
- Részletes információk a host státuszáról
Forrás: Search Engine Journal