Online Marketing Hírek – 47.hét

Dátum: 2020.11.26.

l

Szerző: Nyírő Anna

Új hirdetési forma a Youtube-on!

Sokan nem videó nézésre használják a Youtube-ot, hanem zenét vagy podcastokat hallgatnak munka vagy házimunka közben, esetleg házibulik alkalmával is játszanak le onnan zenét. Éppen ezért a Youtube újítása nem más, mint a hang alapú hirdetés!

Főleg most, hogy a vírus helyzet miatt többet vagyunk otthon, sokan koncert felvételeket hallgatnak vagy háttérzenének használják a Youtube lejátszási listájukat. A legnépszerűbb Youtube keresések Top 100-as listájából 57 zenével kapcsolatos. A bejelentkezett felhasználók 50%-ánál mérték azt, hogy több, mint 10 perc csak zenei tartalmat fogyaszt egy nap. Ezeket az embereket egy videós hirdetéssel nem lehet megfogni, hiszen nem nézik a képernyőt, csak a fülükkel figyelnek, így arra kell hatni. Természetesen a képernyőn egy kép vagy valami egyszerű animáció megjelenik, de a legfontosabb mégis az, amit hallunk majd. 

Az első tesztelések azt mutatták, hogy az audió hirdetések 75%-a növelte a márka ismertséget. Kiindulva a Spotify és a Soundcloud alkalmazásokból ezek az audió hirdetések bizonyítottan jól működnek. Alapvetően közönség célzás és ajánlattételi stratégia is ugyanaz lesz, mint az eddigi Youtube hirdetéseknél. 

Mivel az Egyesült Államokban a második legkeresettebb kifejezés az “ASMR” (azok a tartalmak, amelyek célja, hogy aki hallgatja ellazuljon, elaludjon), így ott mindenképp érdemes erre is célozni.

Viszont fontos, hogy milyen audió hirdetést találunk ki! Elvégre egy ASMR tartalom közben, ha meghallunk egy üvöltő reklámot, akkor az igencsak kizökkent minket és zavaró lesz, tönkre teszi az élményt. Azonban egy suttogó, nyugtató hangú reklám máris tökéletesen passzol bele.

Forrás: Search Engine Journal 

 

Nem fizet a Youtube!

Az eddig szabály szerint csak azoknál a tartalomgyártóknál jelent meg reklám, akik benne voltak a Youtube partner programjában, ahova úgy lehetett bekerülni, hogy legalább 1000 feliratkozóval rendelkezik és évente legalább 4000 órát töltöttek a felhasználók a videóin. A partner programban résztvevőknek pedig részesedés jutott a reklámbevételekből. Most azonban óriási port kavarva megváltoztatták ezt a szabályozást úgy, hogy bárkinél jelenhet meg videó, azonban részesedést ők nem kapnak belőle, hiszen nem a partner program tagjai. 

Forrás: Marketing Morzsák

Új Youtube riport a forgalmi forrásokról!

Az új riport a Youtube Studió Elemzés füle alatt található meg, azon belül is az Elérés alatt, innen megtudhatjuk, hogy hogyan jutottak el a felhasználók a videóinkhoz. Még részletesebben lebontva megtudhatjuk, hogy a Youtube keresőből, az ajánlott videókból és külső helyekről is pontosan honnan érkeztek a nézők. Így például látjuk a másik videót, ahol javasolt videóként megjelent a miénk és rákattintottak, ha Facebook-ról nyitották meg a videónkat vagy milyen szavakra kerestek, mikor a mi tartalmunkhoz jutottak. 

A következő forgalmi forrásokat láthatjuk a riportban:

  • Értesítések
  • Feliratkozások hírcsatornája
  • YouTube-ajánlások
    • YouTube kezdőlap
    • Következő
  • Csatorna oldalak
  • Egyéb

Természetesen, ha valahol nagyon megnő a forgalom, például a Youtube kezdőlapon, akkor valószínűleg a többi stagnálni vagy csökkenni fog, hiszen már a kezdőlapról megnézték az emberek.

 

Forrás: Search Engine Journal 

 

 

Frissült a Google Ads Editor!

Megérkezett a Google Ads Editor 1.5-ös verizója, amely számos frissítéssel kecsegtet, többek között a szűrési lehetőségekkel, a kép bővítmények támogatásával, valamint a részletesebb ajánlásokkal.

Már lehetőségünk van kampányok, hirdetéscsoportok alapján szűrni, vagy minden olyan elem alapján, amelyek ugyanazt a címkét használják. 

Lehet címkék alapján is, itt minden olyan elem megjelenik majd, amely az általunk kiválasztott címkét használja.

Teljes támogatás érhető el a kép bővítményekre, de új billentyűparanccsal is gazdagodott, méghozzá a ctrl + tab (Windows) / alt + tab (Mac) paranccsal, amivel vissza tudunk lépni az előzőleg megtekintett oldalunkra. Amennyiben egy fájl meghaladja a fiókkorlátot, akkor egy részletesebb hibaüzenetet fogunk látni, így pontosan tudni fogjuk mi a probléma és könnyebb lesz orvosolni azt. 

4 adatoszlopot távolítottak el a Szerkesztőben, azonban 16 újat tettek bele, így az elérhető adatok már megegyeznek a Google Ads legújabb verziójával.

A válaszkeresési hirdetések ellenőrizhetjük az adaptív keresési hirdetések erősségét. Mindezt a vizuális hirdetések esetén is meg tudjuk tenni.

Mostantól olyan részletes ajánlásokat kapunk, ahol egy kék villanykörte fogja jelezni az eszköztippeket. A teli villanykörte azt jelenti, hogy már alkalmaztuk az adott ajánlást, aminek viszont csak a körvonala látszódik, azt még nem próbáltuk, pedig érdemes lenne. 

A helyi hirdetések nevei mostantól a “Vállalkozás neve” fül alatt találhatóak meg a szerkesztőben.

További frissítéseket itt talál!

 

Google intelligens ajánlattétel – frissítés!

Az ajánlattételi típusok:

  • Target CPA
  • Target ROAS
  • Maximize Conversions
  • Maximize Conversion Value
  • Enhanced CPC

Az eddigi prediktív adatok az elmúlt 7 napon alapultak. Mostantól ezek a prediktív adatok az elkövetkező 90 napra jeleznek előre úgy, hogy még a szezonalitásokat is figyelembeveszi. Ezeket a költségvetés beállítása melletti kis grafikonon érhetjük el.

Sőt, mostantól a kulcsszavak és a költségkeretek kapcsán ajánlásokat is találhatunk, és a jövőben ez a lista tovább fog bővülni. 

Az ajánlattételek stratégiáját az alábbi helyeken érhetjük el:

Kampány fülön: Itt látható az átlagos target CPA és ROAS-t a Keresés és Shopping szolgáltatásban. Ebből megtudhatjuk, hogy a Google Ads hogyan optimalizálja a vásárlást a target CPA és ROAS-al, eszköz ajánlatokkal és az időbeli változásokkal. Szintén ezen a kampány fülön találjuk meg a konverziós késéseket és, hogy ez hogyan is befolyásolja a végeredményt. Megmutatja a konverziók jelentésének hátralévő napjainak számát illetve amennyiben elegendő korábbi adattal rendelkezünk, akkor a várható konverziók számának becslését is.

Overview oldal: A keresési kampányok esetében jelek jelennek meg a cél-CPA ajánlattételi stratégiák és a konverzió maximalizálása miatt, hogy tudjuk, az intelligens ajánlattétel milyen tényezőkre összpontosít. 

Megosztott könyvtár: Mostantól itt lehet szerkeszteni például a  CPA, a ROAS és a Megjelenítési részesedés nevét és célját.

Forrás: Search Engine Journal

Kapcsolódó cikkek

Feliratkozás

    Telefonszám

    +36 30 484 2598