Ismét másol a Facebook – most a Clubhouse-t vette célba
Ahogy arról korábban már írtunk, 2020-ban megjelent egy új közösségi oldal, amely a hangalapú kommunikációra specializálódott és kizárólag meghívóval lehet belépni, ezáltal igazán exkluzív. Míg 2020 decemberében “mindössze” 600 ezer felhasználója volt a Clubhouse-nak, addigra 2021 januárjában már 2 millió (!) taggal rendelkezett. A Twitter után most a Facebook jelentette be, hogy új dolgokon dolgoznak az audió tartalmakkal kapcsolatban.
Annak ellenére, hogy a Facebook Rooms egészen hasonló lehetőségeket kínál, mint a Clubhouse még nem teljesen ugyanaz, viszont pont a már most meglévő hasonló szerkezet miatt válhat könnyen a Clubhouse másolatává. Nem rejtik véka alá a Facebook-nál, hogy a Clubhouse sikerei miatt kezdtek újabb fejlesztésekbe, főleg, hogy korábban már másolta a Snapchat-et és a TikTok-ot is a sztorikkal valamint a rövid videókkal, melyeket az Instagramra fejlesztettek le, sőt, állítólag még 2007-ben a like funkciót is Friendfeed-től másolta le.
Forrás: Marketing Morzsák
Google Ads – Adaptívak lettek az alapértelmezett keresési hirdetések
A kiterjesztett szöveges hirdetések mellett mostantól alapértelmezetté válnak az adaptív keresési hirdetések melyeknek segítségével a szakemberek több címsort és hirdetésmásolat-változatot tudnak megadni, a Google Ads pedig gépi tanulásnak köszönhetően meghatározza, hogy mely variációkat használja figyelembe véve az emberek kereséseit. A variációk tesztelve is vannak, hogy melyek teljesítenek a legjobban. Továbbá a hirdetés-erősség pontszámok segítségével a szakembereknek könnyebb javítani ezeket az adaptív keresési hirdetéseket a jobb teljesítmény érdekében.
Az AI és a gépi tanulás integrálásával a kampányok teljesítményét és eredményét javítják és lehetőséget adnak a hirdetők számára, hogy versenyképesek legyenek és azok is maradjanak a piacon. A Google szóvivője szerint ez “akár 10% -kal javítja a kattintásokat és a konverziókat”, valamint időt takarít meg és a világjárvány okozta piaci helyzet kezelését is megkönnyíti. A Google szerint érdemes az átkattintási és konverziós arányok túl rögzítése helyett az adaptív keresési hirdetések kattintására és konverziójára fókuszálni. Sok PPC szakember szerint ezek sokszor felülmúlják a kiterjesztett szöveges hirdetéseket is.
Hasznos tippek a Google-től azoknak, akik jelenleg nem használnak adaptív keresési hirdetéseket:
- Figyeld és használd a Hirdetések erősségét, mikor a címsorokat és a leírásokat készíted, mert segít megérteni a hirdetések hatékonyságát
- Annak érdekében, hogy releváns hirdetések jelenjenek meg az ügyfeleknek, fontos a hely beillesztés és a visszaszámlálás testreszabása
- Optimalizáld hirdetéseid teljesítményét és maximalizáld az elérést azzal, hogy az adaptív keresési hirdetésekkel intelligens ajánlattételt és általános egyezésű kulcsszavakat használsz.
- Az ügyfelek számára leginkább megfelelő kreatív megtalálásához nézd át a kampányok közötti eszközök jelentést.
Forrás: SEL
Élesben teszteli a Twitter a hangüzeneteket!
Egyelőre még csak Japánban, Brazíliában és Indiában ugyan, de élesben kezdte el tesztelni a Twitter a hangalapú üzeneteket. Jelenleg még csak a privát üzenetek esetében van jelen a funkció, ahol úgy, mint a Messengerben is, egy gomb lenyomásával tudjuk rögzíteni mondanivalónkat majd elküldeni az érintettnek. Azonban tavaly óta már hangalapú tweet-eket is bevezetésre kerültek, amiből látszik, hogy folyamatosan próbálj fejlődni és lépést tartani a többi közösségi oldallal.
Forrás: Marketing Morzsák
Változtat a Google a Core Web Vitals reportján!
A továbbiakban az LCP, a FID és a CLS határait meghatározó metrikák kisebb vagy egyenlőként lesznek definiálva a korábbi “kisebb, mint” definiálással ellentétben. Ez azt jelenti, hogy korábban csak akkor láthatták a szakemberek a “jó” minősítést, ha a mérések az ideális határ alatt voltak, most azonban már akkor is, ha megütik az ideális küszöböt.
Például míg korábban az LCP-t 2,5 másodpercnél rövidebbnek határozták meg, ezért, amennyiben ez pontosan 2,5 volt, úgy a webhelytulajdonos a “javításra szorul” minősítést látta, míg mostantól ez már “jó” minősítést jelent.
A fenti rövidítések definíciói frissítve:
- LCP: Az az idő, amely egy weboldal főbb tartalmának betöltéséhez szükséges, melynek ideális küszöbértéke mostantól legfeljebb 2,5 másodperc.
- FID: Az az idő, amely egy weboldal interaktívvá válásához szükséges, amely legfeljebb (tehát kevesebb vagy egyenlő), mint 100 milliszekundum.
- CLS: A vizuális oldal tartalmának váratlan elrendezés eltolódásának ideje, mely szintén legfeljebb 100 milliszekundum.
Ez a fenti három érték 2021 májusától rangsoroló jelekké válik, melyekből mindhárom érték teljesülése szükséges lehet ahhoz, hogy profitálhassunk a rangsor növeléséből, így fontos, hogy mindhármat optimalizáljuk. Mindhárom érték optimalizálásával akár jelvényt is szerezhetünk oldalunknak a keresési eredmények között, melyek a Google keresőnek jelzik, hogy optimális felhasználói élményt nyújt az oldal. Érdemes hát felkészülni.
Forrás: SEJ
Szeretnél segítséget valamiben online marketing terén vagy egyszerűen nincs időd ezekkel az egyébként nagyon fontos feladatokkal foglalkozni? Nézd meg szolgáltatásainkat és keress fel minket bátran, beszélgessünk! Biztosan tudunk Neked segíteni.