Online Marketing Hírek – 39.hét

Dátum: 2020.09.29.

l

Szerző: Nyírő Anna

Továbbra is háború dúl Donald Trump és a TikTok között

Mint azt korábban már írtuk, Donald Trump még augusztusban írt alá egy rendeletet azzal kapcsolatban, hogy szeptember 21-én betiltják a TikTok használatát az USA területén, mivel veszélyesnek tartja, hogy az amerikai emberek adatai kínai kézbe kerülnek. Azonban 21-én meggondolta magát és 2 hét haladékot adott az applikációnak.

 

Erre azonban a kínai Bytedance perrel reagált, ahol a kerületi bíró, Carl Nichols a TikTok javára döntött. Donald Trump időközben megerősítette, hogy kizárólag akkor egyezik bele abba, hogy a TikTok továbbra is elérhető legyen az USA-ban, ha Bytedance átadja a TikTok feletti teljes irányítást az amerikaiaknak november 12-ig.

Forrás: Marketingmorzsák

Korhatáros korlátozások a Youtube-nál!

A Youtube igyekszik minél jobban kiszűrni azokat a tartalmakat, amelyeket 18 éves kor alatt nem tekinthetnek meg a fiatalok, így egy automatizmus folyamatosan szűrni fogja és megjelöli azokat a videókat, amelyek szerinte korhatáros akár csak részeket is tartalmaznak. Maguk az irányelvek nem változnak, azonban bár lehet, hogy korábban bizonyos videók átmentek ezen a rostán, most majd fennakadnak rajta. Ahhoz, hogy ezeket a tartalmat megtekinthessék, a felhasználóknak fiókot kell létrehozniuk, ahol megerősítik az életkorukat is. Amennyiben valaki úgy érzi, hogy a saját videója jogtalanul lett korlátozva, úgy kérheti, hogy egy élő ember is nézze meg és véleményezze azt és írja felül a döntést.

Forrás: Search Engine Journal


A Google felülírja a meta leírásokat az esetek 70%-ban!

A Portent tanulmánya szerint a Google az esetek több, mint 70%-ban felülírja a metaleírásokat, elsősorban a Google keresések 4-6. pozíciójában megjelenített találatoknál. Valószínűsíthetően ezzel az a céljuk, hogy több kattintást vigyenek ezekre az oldalakra is és növeljék a relevanciájukat, ugyanis az 1-3. helyen szereplőknél ez nem / nem olyan mértékben fordul elő.

Kiderült az is, hogy asztali számítógépen a megjelenített karakterek csúcsértéke 156, 165 felett pedig zuhanás szerűen csökken. Dátum megjelenítése esetén ez a szám 142-re csökkenhet. Ezzel szemben, amikor a Google átírja a metaleírásokat, akkor a csúcsérték 160-167 körül van, ami dátumokkal 147-149-re esik vissza, ami azt jelenti, hogy saját magának nagyobb teret enged, mint a weboldalak tulajdonosainak.

Mobilon mindez a csúcsérték dátummal együtt 95-105 karaktert jelent, nélküle pedig 118-at, ami 121 után drasztikusan csökken. A Google átírásakor ezek  114-121 karakterre módosulnak, melyek dátumokkal 99-105 közé esnek.

Forrás: Search Engine Journal

A Facebook kivonul Európából?

Miközben az USA és Kína között azért áll a bál, mert a TikTok applikációval az amerikaiak adatait szerzik meg Kínában, addig az Európai Unió sokadjára is megkérte az USA-t, hogy fejezzék be a Facebook-on keresztül megszerzett EU-s személyek adatainak tárolását. Alapvetően minden esetben az a felek problémája, hogy mindenhol másmilyen jogi szabályok vonatkoznak az adatok tárolására, és az EU is azt szeretné, hogy kizárólag az EU-s szabályok szerint az EU-ban maradjanak ezek az adatok. Erre a Facebook mindössze annyit reagált, hogy ennek nem valószínű, hogy meg tudnak felelni, így más opció nem marad, minthogy kivonulnak az Európai Unióból, így nem lesz elérhető a Facebook, valamint az ezzel kéz a kézben járó Instagram sem

Erre egyébként elég kicsi az esély, ugyanis Ausztráliában is fenyegetőztek már ilyesmivel, de mind tudjuk, hogy nem érdemes nekik elbukni egy ekkora piacot. Csak az Európai Unióból körülbelül 410 000 000 felhasználója van, és körülbelül 208 milliárd eurót generál a platformot használó vállalatok számára.

Forrás: Vice

A Google mostantól megmutatja a szállítási adatokat is a termék találatoknál!

Bár egyelőre csak Amerikában, angolul és kizárólag mobilon érhető el ez a lehetőség, azonban a Google bevezette, hogy nem csak a Google Merchant Center-t használók tudják megosztani a vásárlási információkat a vevőkkel. Ez lehetőséget ad arra, hogy a vásárló helyéhez viszonyítva az oda való szállítás költségét és idejét is megjelenítse. Ennek beállításához itt találsz segítséget.

Forrás: Search Engine Land

Kapcsolódó cikkek

Feliratkozás

    Telefonszám

    +36 30 484 2598