Miért bízd profikra a PPC kampány elindítását?

Dátum: 2023.05.16.

l

Szerző: Kiskó Anikó

PPC

Egy PPC kampány indítása rengeteg előnnyel jár, azonban beállítása és hatékony kezelése számos speciális tudást és tapasztalatot igényel.

Sokan úgy gondolják, hogy egy ilyen hirdetés menedzselése könnyű feladat, azonban az igazság az, hogy a hatékonyabb eredmények elérése érdekében a legjobb, ha szakértőkre bízzuk a PPC marketing kezelését.

Tarts velünk, hiszen a cikkben tömérdek okot mutatunk meg, hogy miért érdemes profik kezébe adni PPC kampányaink elindítását és optimalizálását.

PPC – Az online marketing egyik legerősebb fegyvere

A PPC rövidítés az angol „Pay-Per-Click” kifejezésből származik, magyarul kattintás alapú fizetést jelent. Ez egy olyan marketing módszer, melynek célja, hogy az online hirdetők a kattintások számától függően fizessenek azért, hogy a hirdetésüket az internetes felületeken megjelenítsék.

PPC hirdetések a keresőmotorok (pl. Google, Bing), vagy a közösségi média platformok (pl. Facebook, Instagram, LinkedIn) által kínált hirdetési felületeken jelennek meg. Illetve, weboldalakon banner formájában is elhelyezhetők.

A PPC hirdetés működési elve

PPC hirdetés lényege, hogy bizonyos előre meghatározott összeget fizetünk azért, hogy hirdetésünk kiemelt helyen jelenjen meg. Na de hogyan is működik ez pontosan a gyakorlatban?

Az online hirdetők kiválasztják azokat a kulcsszavakat, vagy érdeklődési kategóriákat, amelyekkel kapcsolatosan szeretnék, hogy hirdetéseik megjelenjenek a felhasználók keresési eredményeiben, vagy hírfolyamában. És most jön a lényeg!

Minden egyes alkalommal, amikor adódik egy szabad hirdetési hely, a háttérben automatikusan lezajlik egy árverés. Ez az aukció akkor kezdődik, amikor valaki egy olyan kifejezésre keres rá, amelynek léteznek hirdetői, akik hirdetéseiket meg szeretnék jeleníteni. Az árverés győztesei jelennek meg ezeken a helyeken.

A megjelenésért azonban nem kell fizetni, csak a kattintásért!

A hirdetési felületeknek is az a célja, hogy minél nagyobb hatékonysággal juttassák el a hirdetéseket a felhasználók számára, hiszen ők csak arra fognak rákattintani, amit relevánsnak ítélnek. A hirdetési platformok pedig ezáltal fognak bevételhez jutni.

A PPC rendszer tehát nagyon hatékony módszer a hirdetők számára, mert csak a valóban érdeklődő, célzott felhasználók után kell fizetni.

Miért érdemes profik kezébe adni PPC kampányainkat?

Az egyes kulcsszavak, vagy érdeklődési kategóriák beállítása mellett még számos tényező befolyásolja a hirdetések hatékonyságát. Nézzük meg nagyvonalakban, hogy mik is ezek:

  • Minél vonzóbb, eladhatóbb hirdetést kell összeállítanunk.
    Ehhez át kell gondolnunk, hogy mi a kampányunk célja. Eladás? Hírlevél feliratkozás? Esetleg e-book letöltés? El kell döntenünk, hogy milyen üzeneteket szeretnénk átadni a hirdetéssel. Viszont, közben arra is figyelnünk kell, hogy különbözzünk a versenytársak hirdetésétől.
  • Körültekintően fel kell mérni, hogy mennyi pénzt ér meg egy látogató.
    Ehhez figyelembe kell venni az átlagos konverziós arányt és az átlagos vásárlás értékét.
  • Minél pontosabban kell megcélozni kampányainkat.
    Lehetőségünk van például az életkor és a földrajzi hely alapján is pontosítani. Ezekhez a beállításokhoz alaposan át kell gondolnunk, hogy ki a hirdetésünk célközönsége. Például a Magyarországon élő, húszas éveikben járó, bőrproblémákkal rendelkező nők. Ha nem pontos a célzás és olyanokat talál meg a hirdetésed, akik kattintás után azonnal elhagyják az oldalad, akkor a pénzed hiába fogod hirdetésre szánni. Illetve, ide tartozik még, hogy élhetünk a kulcsszó kizárás lehetőségével is, ami annyit jelent, hogy ezekre a kulcsszavakra nem fog megjelenni a hirdetésünk.
  • Próbálkozhatunk egyszerre több hirdetéssel is.
    Ezt nevezzük A/B tesztelésnek. Ilyenkor megnézzük, hogy melyik hozza a nagyobb sikert és annak hirdetését, illetve finomhangolását folytatjuk tovább.
  • Az is lényeges, hogy folyamatosan figyeljük a már elindított hirdetések hatékonyságát.
    Ezeket folyamatosan finomítsuk, hogy a lehető legjobb eredményt érjék el. Hiszen az online környezet és a felhasználók viselkedése állandóan változik. Így ezeknek a hirdetéseknek rugalmasaknak kell lenniük a változásokhoz, ezért rendszeres frissítéseket kell végezni a kampányokon.
  • Folyamatosan figyelemmel kell kísérni az új trendeket és fejlesztéseket.
    Az újabb és hatékonyabb hirdetési módszerek folyamatos nyomon követése elengedhetetlen a megtérülés növelése érdekében.

Cost-Per-Click – A kattintás ára

A CPC, vagyis kattintásonkénti költség, egy-egy kattintás tényleges árát mutatja meg. Ez az összeg mindig kevesebb, vagy egyenlő a beállított maximális CPC-vel.

Egy-egy kattintás ára több tényezőtől is függ. Nézzük meg a legfontosabbakat:

  • Az adott kulcsszóra való versenyhelyzettől:
    Amely kulcsszavakra gyakran keresnek a felhasználók (pl. elektronikai cikkek), azokra általában gyakran hirdetnek, így nagy a verseny, ami magasabb árakat eredményez.
  • Az iparágtól:
    Bizonyos iparágakban nagyobb a verseny, ezért magasabbak az árak, mint másokban. Illetve, bizonyos iparágak – pl. biztosítási, banki szektor – nem élvezik az emberek széleskörű támogatását, ami befolyásolja a hajlandóságot, hogy rájuk kattintsanak, így a hirdetőknek magasabb árat kell fizetniük azért, hogy eljussanak a célközönségükhöz. Így még az is előfordulhat, hogy ugyanaz a kulcsszó más áron érhető el különböző iparágakban.
  • A hirdető által meghatározott licitösszegtől:
    A hirdetési platformok hajlamosak azokat a hirdetéseket preferálni, amelyek a kattintásokért magasabb árakat hajlandóak fizetni. Vagyis, a jobb pozíciókért versenyző hirdetőknek a hirdetés beállításakor nagyobb összeget kell megjelölniük. Azonban nem minden esetben jelent jobb eredményeket egy magasabbra beállított CPC összeg!
  • A hirdetési platformtól:
    A CPC összege nagyban függ attól is, hogy a hirdetés melyik platformon jelenik meg. Például a Google keresőben, vagy a Facebook oldalán megjelenő hirdetések általában magasabb CPC összegeket igényelnek, mint mondjuk egy ismeretlen weboldalon kihelyezett bannerkép.
  • A tartalom típusától:
    A videós hirdetések általában Facebookon és Google-ben is sokkal alacsonyabb kattintási költséget eredményeznek.
  • A minőségi pontszámtól:
    A minőségi pontszám egy olyan mérőszám, melyet a PPC hirdetési platformok használnak. Megmutatja például, hogy az adott hirdetés szövege mennyire releváns, vagy, hogy a hozzá kapcsolódó céloldal milyen minőségű. A magasabb minőségi pontszám természetesen alacsonyabb kattintásonkénti összeget eredményez. Az alacsony minőségi pontszámmal rendelkező hirdetések általában nagyobb összegbe kerülnek, hiszen az ilyen hirdetések kevésbé relevánsak a keresőknek, így kevésbé valószínű, hogy hatékonyan konvertálják a látogatókat. A minőségi pontszám javítása érdekében olyan hirdetéseket kell létrehozni, amelyek relevánsak a felhasználók számára, pontos kulcsszavakat használnak, egyértelműen megjelenítik az ajánlatot, valamint minőségi céloldalra mutatnak.

Mennyit kell fizetnünk egy kattintásért?

Ahogy már említettük a CPC összegét számos tényező befolyásolja.

Ha minden egyes feltétel optimális, a CPC összege akár nagyon alacsony is lehet, például csak 2 forint. De egy ilyen alacsony CPC összeg nagyon különleges eset. Kivételesen ritka, hogy ilyen alacsony áron lehessen hirdetést vásárolni.

A CPC összegének teteje – ugyancsak nagyon ritka esetben – elérheti a 3.500 forintot. De ez már rendkívül magas kattintásonkénti összegnek számít, és csak elvétve lehet találkozni vele.

Ezentúl Te se bízd a véletlenre!

Összességében a PPC egy nagyon hatékony marketing módszer. A megfelelő beállításokkal az online hirdetők jelentős forgalmat és konverziókat érhetnek el. Azonban ahhoz, hogy a PPC kampányok valóban hatékonyak legyenek, fontos, hogy tapasztalt szakértőkre bízzuk a hirdetések tervezését és kezelését.

Kattints ide, hogy együtt kattanhassunk rá a PPC-re

Kapcsolódó cikkek

Feliratkozás

    Telefonszám

    +36 30 484 2598