Meta Business Suite kontra Business Manager: Te tudod, miben rejlik a különbség?

Dátum: 2023.10.20.

l

Szerző: Kiskó Anikó

Tisztában vagy a Meta Business Suite és a Business Manager közötti különbségekkel? Ha már keverted őket, vagy csak kíváncsi vagy, hogy melyik eszköz felel meg legjobban az igényeidnek, akkor ez a cikk Neked szól. Fedezd fel velünk a Meta két eszközét, és válassz okosan a digitális jelenléted optimalizálása érdekében!

A két fontos Meta eszköz

A Meta platformok – Facebook, Instagram – használata vállalati és hirdetői célokra mára már meghatározóvá váltak. Az organikus és fizetett tartalom tervezésétől és ütemezésétől kezdve a kampányok létrehozásáig, az eszközök és platformok helyes kiválasztása kulcsfontosságú.

Két ilyen meghatározó eszköz, melyeket gyakran összekevernek, a Meta Business Suite és a Business Manager. Kíváncsi vagy, mi a különbség közöttük? Ne aggódj, mert ebben a cikkben alaposan átrágjuk az eltéréseket és egyezőségeket. Megtudhatod, hogy melyik eszköz milyen célokra a legalkalmasabb, és milyen előnyöket nyújtanak a vállalkozásodnak vagy hirdetési stratégiádnak.

Meta Business Suite: A tartalomkezelő

A Meta Business Suite egy 2020-ban bevezetett eszköz, amely főként az organikus bejegyzések terjesztésére és ütemezésére összpontosít. Ideális választás azoknak, akik egy helyről szeretnék kezelni a Facebook és Instagram tartalmukat.

A Meta Business Suite főbb jellemzői:

  • Lehetővé teszi a tartalom előre ütemezését és közzétételét a kívánt időpontokra.
  • Nyomon követi a tartalom teljesítményét, beleértve az elérési adatokat és az interakciókat.
  • Statisztikákat, elemzési adatokat jelenít meg pl. az aktivitásunkról, eredményeinkről.
  • Lehetővé teszi az üzenetek és kommentek elérését és azok megválaszolását.

2023-ban a Meta megszüntette a Creator Studio-t, így most annak felhasználóit is átirányítja a Business Suite felületére.

„A Meta Business Suite olyan központi hely, ahol a marketinggel és hirdetéssel kapcsolatos valamennyi aktivitásodat kezelheted a Facebookon és az Instagramon.” – írja a Meta.

Meta Business Suite

Business Manager: A hirdetéskezelő

A 2014-ben bevezetett Business Manager – magyarul Vállalkozáskezelő – a Facebook oldalaid, Instagram profiljaid, hirdetési fiókjaid központi helye, ahol az egyes eszközökhöz tartozó felhasználók jogosultságait szabályozhatod. Vagyis, lényegében, egy adminfelület, ahol mindent egy helyen láthatsz és ahonnan Te irányíthatod a felhasználók hozzáférését.

A Business Manager segítségével akár az ügynökségek is biztonságosan dolgozhatnak az ügyfélfiókokon, hozzáférést adhatnak a munkatársaknak, és könnyedén kérhetnek be további partneri jogosultságokat.

„Az eszköz használatával kézben tarthatod az üzleti objektumok szabályozását, biztonságát és adatvédelmét a Meta rendszerében.” – írja a Meta.

A Business Manager használatával:

  • Egy központi felületen állíthatod be és kezelheted az összes objektumhoz (pl. mérőkód, katalógus, hirdetési fiók, stb.) kapcsolódó hozzáféréseket és jogosultságokat, figyelembe véve, hogy csapatod tagjai, ügynökségi partnereid idővel változhatnak.
  • A hirdetéskezelő segítségével többféle kampánytípust / formátumot is tesztelhetsz, illetve elérhető az összes haladó beállítás, amelyek a hirdetési hatékonyság maximalizálásához szükségesek.
  • Munkatársaiddal anélkül együttműködhetsz, hogy hozzá kellene adnod őket a saját Facebook-profilodhoz vagy megosztanod velük a hozzáférést.
  • Felismerheted a kockázatokat és javasolt intézkedéseket kaphatsz a biztonság fokozására.
  • Lehetővé válik több objektum egy időben történő kezelése, valamint a hirdetési fiókok és a különböző oldalak teljesítményének követése.

Már a fenti lehetőségek miatt is láthatjuk, hogy melyik felület való nekünk, ha komolyabb hirdetői céljaink vannak, vagy ügynökségként funkcionálunk, de a rendszer igazi ereje nem ezekben rejlik.

A hirdetéskezelő segítségével válnak elérhetővé olyan lényeges funkciók, mint a konverziómérés, a remarketing, a katalógus (feed) vagy a FB API, ami az adatgyűjtés és az algoritmus szempontjából kardinális jelentőséggel bír.

Meta Business Manager

Most már tisztábban látunk

A Business Manager már 2014-ben bevezetésre került, a Business Suite pedig 2020-ban indult útjára. Ennek ellenére még ma is sokakban él a kérdőjel a két Meta eszköz közötti különbségekkel kapcsolatban. Reméljük, hogy e cikk segített feloszlatni a köréjük burkolózó ködöt.

Most, hogy jobban megismertük mindkét eszközt, láthatjuk, hogy a Meta Business Suite és a Business Manager is nagyon hasznosak. A választás attól függ, milyen célokat kívánunk elérni a Meta platformokon és milyen tevékenységeket szeretnénk végezni.

Amíg a Meta Business Suite inkább a tartalomterjesztésre és ütemezésre összpontosít, addig a Business Manager több oldal és fiók egy helyen történő menedzselésére szolgál, illetve a haladóbb hirdetési lehetőségek teljeskörű kiszolgálásában erősebb.

A legtöbb vállalat és hirdető mindkét eszközt használja, hogy hatékonyan kezelje a tartalmát és hirdetéseit a Meta platformjain, de a fenti előnyök miatt PPC célokra egyértelműen a Businesss Manager lesz a befutó.

Igyekeztünk kevésbé hosszúra nyújtani ezt az írást. Inkább egy lényegre törő cikket akartunk készíteni, amely a Meta Business Suite és a Business Manager közötti kulcsfontosságú különbségekre összpontosít.

Sajnos a mai napig nagyon könnyű eltévedni a rendszerekben, amit a Meta (tudatos) kesze-kusza átirányításai és szinkronizációs hibái tovább nehezítenek, esetenként akár kibogozhatatlan FB-Instagram összekapcsolásokat szülhetnek.

Mivel utólag ezeket szinte lehetetlen orvosolni, ezért azt javasoljuk, hogy a fiókokat már az elejétől kezdve tudatosan építsük fel, és lehetőleg egy olyan ember végezze el a regisztrációkat, aki mindkét platformhoz teljeskörű jogosultsággal rendelkezik.

Reméljük, hogy Neked is segítettünk és most már tisztábban látod a két eszköz közti különbségeket, így könnyebben választod ki a céljaidhoz és igényeidhez legmegfelelőbbet. A megfelelő eszközök használatával ugyanis hatékonyabban kezelhetjük az online jelenlétünket a Meta platformokon.

PPC hirdetéskezelés
Unsplash

Kapcsolódó cikkek

Feliratkozás

    Telefonszám

    +36 30 484 2598