13 év alattiaknak való Instagramot fejleszt a Facebook!

Sajnos attól függetlenül, hogy hivatalosan 13 éven aluliak nem regisztrálhatnának be sem Facebook-ra sem pedig Instagram-ra, mégis sokan vannak fent közülük, ráadásul sokuknak a szülei erről nem is tudnak. Annak érdekében, hogy megvédjék ezt a fiatal korosztályt elsősorban a zaklatástól, több lépést is tenni fognak. Céljuk, hogy a szülőknek teljes körű rálátást, felügyeletet biztosítsanak, ez is része lesz a 13 év alattiaknak való Instagram-nak.

A jelenlegi Instagram esetében gépi tanulással érnék el, hogy kiszűrhetőek legyenek azok a személyek, akik valójában még nem érték el a 13 éves kort, illetve azt ajánlják, hogy minden 18 éven aluli személynek privát legyen a profilja. Facebook-on egy olyan rendszer kifejlesztése van tervben, ami nem engedi felnőtteknek, hogy 18 éven aluliaknak küldjön üzenetet abban az esetben, ha nem ismerősök. Viszont a fiatalok ismerősnek jelölése sem lesz olyan egyszerű, ugyanis a keresőmotort is optimalizálják majd, hogy nehezebben lehessen megtalálni őket, illetve a rendszer jelezni fog a tinédzser félnek, ha a felnőtt, aki ismerősnek jelölte, több vele egykorút is bejelölt az elmúlt időszakban.

Forrás: The Guardian 

 

WordPress Elementor biztonsági rés!

A Wordfence biztonsági kutatói egy olyan fájlt találtak, amit XSS biztonsági résként jelöltek meg és a támadóknak az egész webhely irányítását átadhatja. 

Az XSS (Cross Site Site Scripting) nem más, mint egy olyan sebezhetőség, amikor a támadó egy olyan script-et tölt fel, ami bárkinek árthat, aki felkeresi az adott weboldalt. Ez a script bármire képes, akár hitelesítő adatokat vagy cookie-kat is lophat. Ez a srcipt mivel a webhelyben van eltárolva, így mindenkire veszélyes, aki megnyitja az oldalt. Az XSS másik sebezhetőségi verziója azoknak okoz gondot, akik egy adott, például e-mail-ben érkező linket kattintanak le, ebből is látszik, hogy az előbbi mennyivel nagyobb gondot tud okozni. 

A támadónak egy egyszerű közreműködői szintű – amikor a felhasználó elolvashatja, szerkesztheti, közzéteheti és törölheti saját cikkeit, de média fájlokat már nem tölthet fel – hozzáférést kell szereznie ahhoz, hogy adatokat tudjon lopni. 

A kiskapu hat Elementor komponensben létezett:

  1. Harmonika
  2. Ikon doboz
  3. Kép doboz
  4. Cím
  5. Divider
  6. Oszlop

Azt javasolják, hogy mindenki legalább a 3.1.4-es verzióra vagy a legfrissebb elérhető verzióra, az Elementor Pro 3.2.0-ás verzióra frissítsen, ami megoldja a biztonsági problémát.

Forrás: SEJ 

 

Népszerű hirdetések könyvtárával segíti a TikTok a hirdetőket!

A TikTok most létrehozott egy reklám könyvtárat, amelyben hirdetéseket mutatnak meg, méghozzá olyanokat, amik nagyon jól működtek. Lehetőségünk van nem csak végigpörgetni őket, hanem szűrni is többek között iparágra és régióra is. Érdemes inspirálódni a feltöltött példákból. Az oldalt ide kattintva éred el!

Forrás: Marketing Morzsák

 

Youtube frissítések – élő számadatok a feliratkozókról!

A Youtube a már sokak által várva várt fejlesztést teszi közzé, miszerint pontos adatokat kaphatunk arról, hogy hány feliratkozónk van a csatornánkon. Így lehetőségünk van visszanézni akár azt is, hogy 1 évvel ezelőtt ezen a napon mennyi feliratkozónk volt, de azt is, hogy mikor értünk el egy bizonyos követőszámot. Ünnepi animációk jelennek meg, mikor egy csatorna új mérföldkőhöz ér, egészen pontosan 100, 1000, 10.000, 100.000, 1.000.000, 10 millió és 100 millió esetén.

További frissítések

A Youtube Studio kizárólag mobil verziójában elérhető lesz egy “ismert problémák” kártya, ahol folyamatosan friss jelentést kapunk az esetlegesen fennálló problémákról, mint például feltöltési akadályról, nem megfelelően működő funkciókról vagy azokról a gondokról, amiken már dolgoznak. De tovább bővíti a Youtube-shopping funkciójának kísérletét is, miszerint a videókon keresztül vásárolhatnának a felhasználók termékeket. Az alkotók segítségével a Youtube meghatározhatja, hogy mely termékek jelenjenek meg, melyekhez megjeleníti a megfelelő vásárolói oldalt.

Forrás: SEJ

Segítségre van szükséged az online marketing bármely területén? Akkor jó helyen jársz! Vedd fel velünk a kapcsolatot és beszélgessünk a termékedről, szolgáltatásodról, biztosan tudunk segíteni, hogy még jobban fellendüljön az üzleted!