Friss hírek szerint a Twitter és a Facebook is belevág a hírlevél küldés rejtelmeibe! Mi más állhatna ennek hátterében, ha nem az, hogy az e-mail marketing ismét berobbant és nagyon hatékonyan működik?! Íme néhány információ, amit mindenképp tudnod kell ezzel kapcsolatban.

 

Miért jó a hírlevél?

Képzeljük el, hogy egy nap 100 ember (természetesen jóval több, de ezzel a számmal a legegyszerűbb szemléltetni) nézi meg a weboldaladat. Ebből a 100 emberből 20 megnézi a termékeidet, szolgáltatásodat és úgy dönt, vásárol. Na,de mi lesz a maradék 80 emberrel?

Semmi, hiszen ki X-elik az oldaladat és talán vissza sem néznek többé. Azonban, ha feliratkoztatod őket hírlevélre, akkor még bőven van időd arra, hogy megnyerd őket magadnak, nem igaz?

Mindenképp fontos, hogy a címlistád, a feliratkozók, akiket gyűjtögetsz, relevánsak legyenek. Ezért sem szokott sok jó kisülni a vásárolt listákból, hiszen nem feltétlenül fogja a címzetteket érdekelni a te tevékenységed. Természetesen mindenképp ügyelni kell arra, hogy a feliratkozás során a checkbox-ok és az adatvédelmi nyilatkozat is megfelelő legyen, hiszen GDPR kompatibilisnek kell lennie mindennek.

 

Feliratkozás lehetőségek

Adhatsz például 10% kedvezményt egy kuponkóddal a hírlevél feliratkozásért cserébe, de felugró ablakban is megjelenítheted azt. Ez a bizonyos felugró ablak (pop up) megjelenhet X másodperc után az oldalon, de akár azt is beállíthatod, hogy amint kivezeti az egeret az oldalról a potenciális vásárló, rögtön felugorjon. Utóbbi azért lehet hatékonyabb, mert nézelődés közben nem zavarja meg az embert, viszont visszarántja egy pillanatra, mikor már lépne ki.

Fontos, hogy azokat is érdemes feliratkoztatni, akik vásárolnak. Így mikor valaki a kosarába helyezi a termékeket és a fizetés lépéshez kerül, a végén oda is be tudod tenni a checkbox-ot a hírlevél feliratkozáshoz, így akár akciókkal, kedvezményekkel is “bombázhatod” őket a későbbiekben. 

 

Tehát akkor miért is olyan jó az e-mail marketing?

Térjünk vissza a cikk legelején említett példához. Tehát, ha feliratkozást kérsz az oldaladat böngészőktől, úgy akár 80 potenciális vásárlót szerezhetsz meg magadnak. Onnantól kezdve, hogy feliratkozott, email-ben ajánlhatsz neki termékeket, akciókat, meg tudsz osztani vele fontos információkat, magyarul folyamatos kontaktban maradtok. Kommunikálsz felé és győzködöd, hogy márpedig neki igenis szüksége van a te termékedre, szolgáltatásodra. Itt viszont fontos megjegyezni, hogy a naponta küldött, feltűnően pénzre menő “meggyőző” levelek épp a kívánt hatás ellenkezőjét érik el: leiratkozást, tehát elveszíted a feliratkozókat.

Természetesen lehet akár naponta is levelet küldeni, de csak akkor, ha tudod, hogy minden egyes leveled értéket képvisel a feliratkozó számára. Például egy olyan embernek, aki szeretne megtanulni videókat vágni, akár minden nap küldhetsz instrukciókat arról, hogyan is kell. Viszont csak azért ne küldjünk leveleket, hogy úgy érezzük, ma is kommunikáltunk a feliratkozóinkkal. Az a lényeg, hogy azt érd el, hogy ő valóban akarja magának azt, amit te kínálsz. Maradj hiteles, adj a megjelenésre és elégítsd ki az igényeit az információkkal, ajánlatokkal, amiket küldesz neki. Fontos, hogy tudd őt jól megszólítani. Ehhez elengedhetetlen a szegmentálás.

Például, ha épp női ruhákat szeretnél promózni egy leveledben, akkor azt nem feltétlenül célszerű férfiaknak is kiküldened. Persze egy minimális százaléka lehet, hogy ajándékba pont megveszi majd a kedvesének, de a többieket inkább zavarni fogja, mintsem érdeklődést mutatnának iránta. Így fontos, hogy jól célozd meg a leveleket, elegendő és fontos adatokat gyűjts be a feliratkozóidról, hogy minél szűkebb célközönségnek minél relevánsabb leveleket küldhess. Azt se feledd, hogy hírlevél leiratkozás linknek is kell szerepelnie a levélben, különben nem teszel eleget a szabályoknak!

Természetesen a marketingnek ezzel az ágazatával is érdemes próbálkozni, viszont sokkal hatékonyabb, ha azonnal hozzáértő kezekre bízod! Vedd fel velünk a kapcsolatot és beszélgessünk! Biztos, hogy tudunk neked segítő kezet nyújtani mind e-mail marketing, mind pedig más marketing területeken!