A Twitter után a Facebook is a hírlevéllel újítana!

Nem sokkal azután, hogy ahogy ezt korábbi cikkünkben bővebben kifejtettük, a Twitter bejelentette, hogy hírlevél küldést is beépíti az oldalba, most a Facebook is hasonlót jelentett be. Úgy tudni, hogy Zuckerberg már a részletek kidolgozását kérte, azonban ők első körben az újságíróknak, íróknak ajánlaná fel a hírlevél küldésének lehetőségét. Ezzel a funkcióval felhasználókat lehetne gyűjteni, akiknek fizetős hírleveleket lehetne küldeni. Bár azt még nem tudni biztosan, hogy ez az újítás mikor indul majd el, a New York Times szerint viszont akár már nyáron ki lehet majd próbálni.

Forrás: Marketing Morzsák

Instagramról törölt posztok: mostantól 30 napig még visszaállíthatók!

Az Instagram létrehozta a “Recently Deleted”, vagyis nemrég törölt mappát, ahonnan 30 napig lehetőség van visszaállítani a tartalmakat. Ez többek között a véletlen törlések miatt jött létre, valamint azok miatt, akik szándékosan törölnek valamit, de végül meggondolják magukat, illetve a hackerek miatt. Ugyanis sokan járnak úgy, hogy feltörik az Instagram fiókjukat és elkezdik törölgetni a posztjaikat, amiket az eredeti felhasználó nem tud visszaállítani, így azonban lehetősége lesz erre is. Azt azonban fontos tudni, hogy az új mappából van lehetőség a végleges törlésre is, így a hacker támadások ellen még ez sem feltétlenül védi meg a felhasználókat.

Milyen tartalmakat lehet a mappába helyezni?

  • A profilon megjelenő képeket és videókat
  • A képi és videós story-kat
  • Azokat az Instagram story-kat, melyek fókuszba vannak helyezve vagy archiválva lettek
  • Reel-eket (Magyarországon még nem elérhetők)
  • Privát üzeneteket

Fontos még tudni, hogy a story-k, mivel alapvetően is csak 24 órán át érhetők el, így a nemrég törölt mappába is csak 24 órán át maradnak meg. Minden más viszont 30 napig elérhető marad.

Bár az archiválás korábban hasonló célt szolgált, tehát azokat a tartalmakat, amiket nem szerettek volna a felhasználók, hogy a követők lássanak, mindössze archiválni kellett, így bármikor – akár évek múlva is – meggondolhatták magukat és vissza helyezhették őket.  Egyetlen egy dolog van, amiben az új funkció jobb: archiválni a felhasználónak kellett a saját tartalmát, azonban az újításnak köszönhetően a valóban véletlenül törölt posztokat tudja visszahelyezni.

Forrás: Search Engine Journal

Vertikális sztorik az Instagramon!

Az Instagram úgy döntött, ebben is lemásolja a TikTok applikációt azok után, hogy már náluk is lehet 1 perces táncos/zenés videókat feltölteni (ez a Reels, ami Magyarországon nem érhető még el). Már tesztelés alatt állnak a vertikális story feed-ek, vagyis a TikTok-hoz hasonlóan az Instagram storykat nem jobbra és balra húzással lehetne lapozni, hanem felfelé és lefelé. Ennek a változásnak valószínűsíthető oka az, hogy a TikTok-ot egy nap átlagosan több ideig használják az emberek, mint a Facebook-ot vagy az Instagram-ot.

 

Kép forrása: Marketing Morzsák

Forrás: Marketing Morzsák

Nem gyűjt többé adatokat a Google Analytics a Youtube csatornáiról!

Bár mindeddig lehetőség volt arra, hogy a Google Analyticsben is láthassuk a Youtube-on mért adatokat, azonban ez inkább valóban csak lehetőség volt, mint valami, ami fontos. Elvégre a Youtube Studio-ban sokkal részletesebb adatokhoz volt hozzáférése a tartalom gyártóknak, marketing szakembereknek, így az Analytics használata inkább volt megszokás, mint szükség.

2021.február 1-el ez a funkció megszűnt, így akik korábban kizárólag az Analytics-re hagyatkoztak, azoknak most fontos megismerkedniük a Youtube Studio-val.

Néhány fontos információ a Youtube Analytics-ről

A Youtube Studio-ban található Elemzés fülön folyamatosan frissülő adatokat láthatunk a csatornánk, videóink teljesítményéről. 

Az bal oldalon található Elemzés fülre kattintva különböző adatokat nézhetünk meg, ezek pedig a következők:

  • Áttekintés:  itt az elsődleges, legfontosabb információk jelennek meg, mint a Megtekintések, Nézési idő (óra) és Feliratkozók. Ezeken belül részletesebben látjuk a legnépszerűbb és legutóbbi videókat, valamint a valós idejű tevékenységet és az átlagos teljesítményt.
  • Elérés: itt a megjelenítések alakulását és a forgalmi forrásokat tekinthetjük meg, amik lehetnek külső források, javasolt videókból, lejátszási listából vagy a Youtube keresőből származó kattintások.
  • Tevékenység: ez alatt a nézési időt, átlagos megtekintési időtartamot, a közönségmegtartás szempontjából való legfontosabb videókat, legnépszerűbb videókat és még sok mást találunk.
  • Közönség: itt láthatjuk az egyéni nézőket, nézőnkénti átlagos megtekintést, feliratkozók számát, hogy a nézők mikor vannak fent a Youtube-on, de azt is láthatjuk, hogy milyen más csatornákat és videókat tekintenek meg, életkort, nemet és legnépszerűbb földrajzi területeket.
  • Bevétel: ez a fül kizárólag a Youtube Partner Program tagjainak számára érhető el, ők láthatják, hogy a csatornájuk mennyi pénzt keresett a bevételszerző videókból.

Szeretnél Te is a Youtube-on vagy Instagramon hirdetni? Esetleg régóta gondolkozol már azon, hogy belevágsz a hírlevelek gyártásába? Ne fáradj velük, bízd ránk ezeket a feladatokat nyugodtan! Nézz szét szolgáltatásaink között, vedd fel velünk a kapcsolatot és beszéljük át, mi mindent tudunk kihozni vállalkozásodból!