Vége a Google ingyenes fotótárhelyének!

Jövőre már nem tárolhatunk ingyen korlátlanul fotókat és videókat a Google tárhelyén még úgy sem, hogy szinkronizáljuk a telefonunkkal, hogy automatikusan felkerüljenek a tárhelyre a telefonnal készítette képek. Jövő év közepétől ugyanis a Drive-val és Gmail-vel közös ingyenes 15 GB-os tárhelybe fog beleszámítani a fotótárhely is.

Viszont!

Amit eddig feltöltöttünk, az nem még nem! Azok még a 15 GB-ba nem számítanak bele, így most még bátran használhatjuk, élhetünk a lehetőséggel. A Google egyébként küldeni fog minden felhasználónak egy becslést, hogy a fennmaradó hely a 15 GB-ból mennyi ideig lesz neki körülbelül elég, valamint, amit mindenkinek nagyon ajánlanak az az, hogy töröljenek minden rossz minőségű vagy olyan képet, amire nincs szükségük, hogy ne foglalja fölöslegesen a tárhelyüket és fizessenek elő.

Forrás: MarketingMorzsák

Kulcsszavas keresés az Instagramon!

Az Instagram végre megtette azt a lépést, amit már biztos sokan vártunk, méghozzá azt, hogy kulcsszóra is kereshetünk a keresőfelületen. Míg korábban csak helymegjelölés, hashtagek, név és felhasználónév szerint lehetett keresni, mostantól a bejegyzésekbe beírt szövegekben található szavakra is megtehetjük ugyanezt. Ez azt jelenti, hogy szóközökkel, ékezeteket használva is tudunk keresni, nem kell azt beírni például, hogy #onlinemarketingtippek, hanem egyszerűen csak “online marketing tippek” és már ki is adja a találatokat.

Egyelőre még kevés információ van a frissítésről, nem tudni például, hogy csak úgy tudunk majd keresni, hogy a teljes keresett szöveg fog egyezni a megjelenített adatokkal vagy a hasonló találatokat is kiadja majd. Az Instagram egyik szóvivője azt nyilatkozta, hogy számítani fog, hogy mikor került ki egy adott poszt, és még sok más tényező is.

Bár még rengeteg a kérdés, azonban marketingszakemberekben azonnal felmerül többek között az is, hogy akkor mostantól fontos lesz építeni az oldal SEO-ját is,nem igaz? Elvégre már nem csak a hashtagek és helymegjelölések számítanak majd, hanem a leírás is, tehát mindenképp fontos lesz a jó SEO. Egyelőre azonban Magyarországon ez a funkció még nem elérhető, de reméljük hamarosan hozzánk is eljut a frissítés, és bele is kezdhetünk a tesztelésébe.

Forrás: Search Engine Journal

 

Új javaslatok a Google Ads-ben!

A Google általános egyezésű kulcsszavak megjelenítését tervezi a Google Ads-ben. Amennyiben a Smart Bidding-et használjuk és mellette bekapcsoljuk az általános egyezés lehetőségét is, akkor kiszélesítik a lehetőségek tárházát, hogy jobb teljesítményt nyújthasson a hirdetés. Példának hozzák fel a női kalapokat. Ha valaki “női kalap” kifejezésre hirdet, de bekapcsolja a fent említett beállításokat, akkor a “női kiegészítőkre”, “női fejfedőkre” is megjeleníti találatként a mi hirdetésünket is. A Google szerint ez egy hatásos módszer lesz, ugyanis tesztelésük során 20%-os konverzió növekedést tapasztaltak a fent említett módszerrel. A Japan Experience utazásszervező szerint meglepően jól teljesített, hogy az általános egyezés és az intelligens javaslatok együttesen volt bekapcsolva, ugyanis bevételeik növekedtek ráadásul úgy, hogy annak egyharmadát az általános egyezés hozta.

Természetesen még sokan szkeptikusak ezzel kapcsolatban, hiszen senki sem szeretne fizetni azért, hogy bár női kalapokat szeretne eladni, azonban a női kiegészítők miatt olyan emberekért fizessen, akik valójában csak női ékszereket szeretnének vásárolni. Mindenképp érdemes tesztelni ezt a lehetőséget, és nem csak önmagában az általános egyezést, hanem együttesen az intelligens javaslatokkal, azonban figyeljünk oda, hogy a mi témánkban valóban releváns találatokat ad-e.

Forrás: Marketing Land

Új Twitter hirdetések a láthatáron!

2-6 képből álló carousel hirdetésekre lesz lehetőség mostantól a Twitteren is, amiket az Instagramhoz hasonlóan vízszintesen csúsztatva tudunk lapozni. A Twitter célja, hogy interaktívabb módon érjék el a vállalatok a célközönségüket, így a targetet is könnyebben tudják elérni. Többek között új design és riport funkciók lesznek, third party measurement jelentés valamint a kisegítő lehetőségek támogatása is újdonságként jelenik meg.

A carousel hirdetések elsődleges célja, hogy egy webhelyre vagy applikációra vezesse a fogyasztót mindezt úgy, hogy több információt tudnak megosztani akár a vállalatról, akár különböző termékeikről. Mindenki jogosult lesz ilyen hirdetések létrehozására vagy az Ads Managerből vagy az Ads API-on keresztül. Ezeket a hirdetéseket ugyanúgy lehet organikus és fizetett hirdetésként is megjeleníteni.

A Twitter tesztelése során azt tapasztalták, hogy 15%-al növelték az átkattintási arányt a korábbi hirdetésekhez képest. Alkalmazások esetében pedig 24%-al nőtt ez az arány, ami még erősebb. A Twitter némi segítséget is ad abban, hogy mik a bevált gyakorlatok:

  • Használj mindent! A kreatívokat, leírást, call-to-action-t, címeket is.
  • Mesélj! A csúsztatások kapcsolódjanak egymáshoz és meséljenek el egy történetet!
  • Más célközönség, más termék! Jeleníts meg más termékeket azoknak, akik már eddig is követtek, vásároltak és mást azoknak, akiket most szeretnél bevonzani!
  • Előnyösek az előnyök! A termékeknél tüntesd fel melyiknek milyen előnye van, hogy a fogyasztó azonnal tudja, miért is kell neki az a termék!

Forrás: Search Engine Journal

 

Újabb Google frissítés!

Méghozzá a Search Console-on belül az elavult tartalom eltávolítás felülete fog egy sokkal jobbat kapni. Ez az a felület, ami lehetővé teszi, hogy a NEM saját URL-ek eltávolítását kérjük.

Könnyen össze lehet téveszteni a tartalomeltávolító eszközzel, amivel a saját tartalmainkat tudjuk törölni a keresési eredmények közül. Ezzel tehát azokat a tartalmakat kérvényezhetjük, hogy távolítsák el, amelyek nem a mieink, viszont elavultnak gondoljuk. Minden esetben a Google jóváhagyása szükséges ehhez, ugyanis felülvizsgálja, hogy valóban jogos és ésszerű-e a kérelmezés.

Fontos megjegyezni, hogy csak a kezelőfelület változik a képességei azonban maradtak a régiben. Optimalizálták a mobileszközökre is, valamint az oldal tetején megjelenő piros sávban le is írják, hogy 2021.január 19-e után ez a verzió már nem lesz elérhető, térjünk át a frissített oldalra. Mivel már november közepét írjuk, ezért érdemes minél hamarabb megtenni mindezt.

Forrás: Search Engine Journal