Óriási húzás a Burger Kingtől!

Korábbi reklámokból, eddigi kommunikációjukból is tudjuk, hogy szeretik a gerillamarketinget, emlékezzünk vissza például a németországi AZ című film vetítésekor megjelent reklámjukra.

Most azonban a vírus helyzet generált egy igazán szokatlan bejegyzést, amiben a Burger King arra kéri az embereket, hogy egyenek Mc Donald’s-os ételeket, vásároljanak tőlük. Illetve a Subway-től, KFC-től, Pizza Hut-tól és még sok más gyorséttermet soroltak fel. Nem csak nagy és neves, hanem kisebb hamburgerezőket és éttermeket is betaggeltek az angol Facebook – és Twitter oldalukon. Leírják, hogy bár sohasem gondolták volna, hogy ilyet fognak kérni, de most mégis ezt teszik. 

A bejegyzésük utolsó mondata szerint egy Whopper mindig a legjobb választás, de egy Big Mac-et rendelni sem olyan rossz dolog. Milyen gyönyörű lezárás, nem igaz?

Forrás: MarketingMorzsák

WordPress 5.6 – ismét leállnak majd oldalak?

A WordPress 5.5 verziója még augusztusban jött ki és elég hamar több millió oldal állt le miatta. Most decemberben érkezik az 5.6-os verzió, szóval lehet készülni…

Az egyik WordPress fejlesztő azt mondta, hogy amint megérkezik a WordPress 5.6, onnantól kezdve nem lesz szükség a jQuery Migrate Pluginre. De most menjünk vissza kicsit az időben, és nézzük meg, mi volt a gond augusztusban.

A WordPress 5.5 rombolásának okai

A már korábban említett jQuery Migrate Plugin egy olyan szkriptkészlet, amely interaktív elemeket ad a weboldalaknak, megkönnyíti a témák és beépülő modulok létrehozását, ugyanis felülírja a CSS-t, valamint kezeli a webhely jellemzőit is. Mivel a régebbi verziója a pluginnak még tartalmazott olyan biztonsági réseket, amelyek veszélyt jelenthettek az oldalakra, ezért létrehozták az 5.5-ös verziót, melynek célja az volt, hogy ezt biztonságosabbá tegyék, frissítették a kódokat is. Miután augusztusban megjelent az új verzió, többen azt tapasztalták, hogy vagy nem elérhető az oldaluk, vagy nem tudnak belépni. Erre megoldásként kiadtak egy plugint, a Enable jQuery Migrate Helpert, amivel helyreállították azt a több millió oldalt, ami leállt. Na, de most mi lehet majd a gond?

Mi történhet az 5.6 megjelenésekor?

Augusztusban a jQuery Migrate 1.x könyvtárat távolították el, most azonban a jQuery Migrate könyvtárnak egy újabb verziójára frissítik az előzőt, méghozzá a 3.3.1-re. Azonban azok, akiknek augusztusban elérhetetlenné vált az oldala, és a Helpert használták a helyreállításhoz, most újra rosszul járnak, ugyanis használhatatlanná teszi ezt a segítőt a könyvtár frissítése.

Használsz Enable jQuery Migrate Helpert? Amennyiben igen, és jelennek meg figyelmeztető ablakok is, úgy Te is azok közé tartozol, akiket érhet váratlan “meglepetés” a decemberi frissítéskor.

Forrás: Search Engine Journal

 

Youtube Gaming – A folyamatosan növekvő szolgáltatás

A folyamatosan növekvő alatt ráadásul nem akármilyen növekedésről beszélünk. Míg 2018 második negyedévében közel 428 millió órán át néztek az emberek közvetítéseket és videókat az emberek, addig év végén már majdnem 809 óránál járt a szolgáltató. Na jó, 2019-ben volt egy kisebb lassulás, megállás a növekedésben, azonban év végére akkor is elindultak ismét felfelé. 2020 harmadik negyedévében már elérte az 1,6 milliárd órát! 

Most, hogy ismét korlátozások vannak egyre több országban, vajon mekkora szám lesz a negyedik negyedévben?

Forrás: MarketingMorzsák 

 

Google Page Experience Update 2021 májusában!

Ez azt jelenti, hogy figyelembe lesz véve, hogy milyen felhasználói élményt nyújt az adott oldal, ez is fontos tényező lesz a rangsorolásban, illetve ki is lesznek emelve ezek az oldalak.

Milyen tényezők számítanak a felhasználói élmény során?

  • Mennyire gyors az oldal?
  • Mobilbarát vagy nem?
  • Jelennek meg felugró ablakos hirdetések?
  • Ugrik a tartalom, mikor betöltjük az oldalt?
  • HTTPS-en is fut?

A Google elmondta, hogy azért is tartják fontosnak ezt a funkciót, mert óriási segítséget nyújt a felhasználóknak, ha előre tudják, hogy az oldal, amit szeretnének lekattintani, elég információt fog-e adni a kérdésére úgy, hogy közben még az oldal használata is élvezetes lesz.

Hogyan készülj fel rá?

Egyelőre a legfontosabb és legjobb, amit tehetsz az az, hogy utána nézel annak, hogy a fenti kritériumoknak mennyire felel meg az oldal, milyen teljesítményt nyújt. Ezért érdemes ellátogatni a Core Web Vitals reporthoz, ahol megkaphatod a válaszokat.