Bár az évek során folyamatosan finomították azt a szabályt, hogy a Facebook képi hirdetésein 20% szöveg jelenhet csak meg, idén ezt véglegesen el is törölték! Lássuk, miért is volt a limit, és hogyan tűnt el egyik pillanatról a másikra a Facebookról!

Szeptember végén a marketing szakemberek arra lettek figyelmesek, hogy a szöveg arány ellenőrző oldala a Facebooknak eltűnt, és egy másik oldalra vezet, azonban ekkor még nem volt semmilyen bejelentés ezzel kapcsolatban. A hirdetések beállításakor bár még mindig kapunk tippeket arra vonatkozóan, hogy mennyi szöveget lenne érdemes a képre helyezni, már nem veszi ezt annyira szigorúan a Facebook, csupán egy bevált gyakorlatként emlegeti a 20%-ot.

 

 

Miért volt a 20%-os limit?

Elsősorban azért, mert amikor ezt bevezették, akkor még szinte csak kép és szöveg volt a közösségi oldalon, és a még több tartalom túlságosan zsúfolttá tette volna a hírfolyamot. Az idő múlásával ahogy fejlődött a platform, egyre több hirdetés jelent meg, és az emberek szinte azonnal tudták, hogy ha egy képen szöveg van, akkor az biztos hirdetés. Éppen ezért végképp muszáj volt mindössze 1-2 szóval vagy mondattal megragadni az emberek figyelmét, hiszen sokkal hamarabb és könnyebben veszíthettünk érdeklődőket. Az évek során már nem volt olyan szigorú a szabályozás, mindössze jelezte nekünk a Facebook, hogy a szöveg mennyisége megfelelő, közepesen vagy nagyon sok, esetleg pont, hogy kevés, bár igaz utóbbi esetében jelentősen csökkenhetett hirdetésünk elérési száma.

Mielőtt a szöveg arány ellenőrző megjelent volna, még nem tudhattuk előre, hogy a szöveg mennyisége megfelelő lesz-e, így egyszer csak azt tapasztalhattuk, hogy elutasították hirdetésünket, egyszerűen nem jelent meg. Ezért is adták ki a szöveg arány ellenőrzőt, amivel magunknak, már a hirdetés elindítása előtt ellenőrizhettünk mindent. Később ezt beépítették a hirdetéskezelőbe és a kampányok beállítása során szofisztikáltabb formában jelezte nekünk a lefedettség arányát, de most már ez is kivezetésre került.

A szövegarány limit bizonyos esetekben eddig sem volt egyébként érvényes (pl. ha a hirdetésen egy könyvborító jelent meg, ahol jogi szöveg, stb volt olvasható), de ezzel most már gyakorlatilag semmilyen formában nem kell foglalkoznunk. Ettől függetlenül teli rakni a képet szöveggel továbbra sem javasolja a platform, ami szerintünk is rombolja a felhasználói élményt.  A kevesebb, néha több!