YouTube hirdetés – Pontosabb célzások már Magyarországon is!

Elérhetővé vált itthon is a YouTube Select, amelynek segítségével olyan csatornákon / releváns videókon helyezhetjük el hirdetéseinket, amelyek szorosabban kapcsolódnak a szolgáltatásunkhoz vagy termékünkhöz. A hivatalos hírek szerint egy előre meghatározott feltételrendszer dönti majd el, hogy mely tartalom kerülhet be célozható elhelyezések közé, ezzel is biztosítva a minőségi tartalmat.

A célozható csatornákat / videókat a következők szerint fogják szűrni: minőség, nézettség, népszerűség, márkaismertség és az elérési számok.

Szükség is van erre, elvégre a YouTube adatbázisa hatalmas, továbbá a videóhirdetések még mindig hátul kullognak a performance marketing versenyében. A tartalomcsomagok, vagy ahogy ők nevezik “Lineup”-ok szerepe tehát rendkívül fontos lesz, és olyan – a Google Ads display célzásaihoz hasonló – csoportokra fogják őket bontani, mint pl. gaming, szórakozás, divat, stb.

További újdonság, hogy az állandó tartalmak mellett szezonális kategóriák is készülnek (pl. felkapott videó, toplistás számok, stb.), ill. egyszerűbb lesz célozni a Smart TV-n futó YouTube alkalmazásokat is.

Forrás: MarketingMorzsák

 

További bővítések a Facebook Shopping szolgáltatásaiban!

Több, mint 1 évnyi tesztelés után most már lehet termékcímkékkel is hirdetni az Instagramon. Ezek a termékcímkék fehér pontokként jelennek meg a bejegyzéseken –  legyen az képi, videós vagy carousel – , és ha a felhasználó rákattint, akkor megjelenik a pontra helyezett termék neve és ára egyaránt. Ezeket a hirdetéseket mostantól nem kell az organikus bejegyzésekből elindítani, ugyanis rögtön az Ads Managerből el lehet őket készíteni.

Már létre lehet hozni olyan elkötelezett vásárlói célközönséget (Shopping engagement custom audiences), ahova azok a felhasználók kerülnek, akik a mi termékünkhöz, szolgáltatásunkhoz hasonló érdeklődést mutattak már vásárlási kezdeményezéssel, termék elmentéssel / kosárba helyezéssel vagy akár egy webshop megtekintésével.

Mindemellett megjelenik az a Shopping lookalike audiences, amivel azokat célozhatjuk meg, akik hasonló érdeklődést mutatnak, mint a saját, már meglévő Facebook és Instagram követőink.

Forrás: Marketing Land

 

Élő ügyfélszolgálat az Instagramon!

A könnyebb kommunikáció és a nagyobb ügyfélelégedettség reményében mostantól az Instagramon élő ügyfélszolgálattal is fel lehet venni a kapcsolatot, amennyiben egy cég kialakítja ezt a fajta ügyintézést. Mivel a mai generáció elsőkörben nem telefonon keresi fel az adott céget, sőt az elmúlt időszakban 40%-al nőtt a Messengeren való kommunikáció a cégek és a vásárlók / ügyfelek között, így egyértelműen látszik, hogy van igény az effajta ügyfélszolgálatra is. A H&M és az Adidas sem gondolkodott sokat és azonnal élni kezdett a lehetőséggel.

Forrás: MarketingMorzsák

 

WhatsApp Shopping? Miért ne?!

Mivel a vírusos időszakban egyértelműen csökkent a személyes bolti vásárlások száma, ezért a Facebook fejlesztői úgy gondolták, hogy szeretnének valamit, ami ötvözi a webes és a személyes vásárlást, így mostantól lehetőséget biztosítanak a vállalkozásoknak arra, hogy közvetlenül kapcsolatba léphessenek a vásárlókkal a termékek böngészése közben. 

A Facebook által közzétett videóban az alábbi lépésekkel lehet WhatsAppon keresztül vásárolni:

  1. A WhatsApp megnyitása után azonnal üzenetet küldhet a vásárló az üzletnek.
  2. A WhatsAppon küldött linkre kattintással az üzlet katalógusához jut a vásárló, ahol azonnal elkezdheti a böngészést.
  3. A WhatsAppon keresztül hozzáadhat termékeket a kosarához.
  4. Miután átnézte a kosara tartalmat, megvásárolhatja a termékeket. A fizetésről megerősítő ablak ugrik fel a WhatsAppon belül.

Képek forrása: Search Engine Journal

Ezzel a közvetlenebb kommunikációs formával sok KKV szektoros vállalat fokozhatja értékesítését.

Forrás: Search Engine Journal 

 

Új korhatár korlátozási lehetőség az Instagramon!

Az Instagram új korhatár korlátozási lehetőségeket vezet be annak érdekében, hogy minél jobban ki lehessen szűrni a nem kiskorúaknak való tartalmakat. Választhatunk, hogy az egész oldalt és tartalmát korlátozzuk bizonyos korosztály számára, vagy csak néhány bejegyzésünket, amikről úgy gondoljuk, hogy törvényileg nem való kiskorúaknak.

Mivel nem minden országban lehet 18 éves kortól legálisan alkoholt fogyasztani, így az ilyen témájú tartalmak sem jelenhetnek meg mindenhol. Ezért régiókra bontva is van lehetőségünk beállítani, hogy hol, hány éves kortól látható az adott oldal vagy bejegyzés. Például míg Magyarországon egy alkoholos ital 18 éves kortól fogyasztható legálisan, addig Amerikában mindez csak 21 éves kortól lehetséges, így egy ilyen oldal bejegyzéseire két különböző korhatár korlátozást is megadhatunk.

Forrás: Marketing Morzsák

 

Az ünnepekre újdonságokkal készül a Google!

Az ünnepekre való készülésben szeretné segíteni a vásárlókat, illetve a KKV szektor tagjait is a Google. Elérhetővé válik majd a vásárlók számára egy árösszehasonlító funkció, ahol meg tudják nézni, hogy melyik üzletben, webshopban a legolcsóbb a termék. Azt is megmutatja majd, hogy az adott termék ára az interneten és közeli boltokban található árakhoz képest alacsony, magas vagy éppen tipikus. Sőt, beállíthat magának egy árkövetést is, ami e-mailben vagy a Google alkalmazásban értesítést küld akkor, ha alacsonyabb áron is megvásárolhatóvá válik a termék.

A vállalati oldalról pedig abban lesz változás, hogy bár korábban 1-1 promóció jóváhagyása viszonylag sok ideig tartott, azonban mostantól sokkal gyorsabban hagyja jóvá őket a Google. Ráadásul szerkesztési lehetőséget is kapnak a hirdetők hozzá még azután is, ha már elindult a hirdetés, valamint a hirdetésütemezést is be tudják kapcsolni. A Promóciók mostantól a fizetős és ingyenes listákban is megjelenhetnek többek között a Shopping fülön és a mobil képkeresőben. A Shopping és Intelligens Shopping funkciókhoz most már elérhető a teljesítménytervező is, ahol a konverziókon, konverziós arányokon és értékeken túl a költségbecsléseket is megtekinthetjük. Az előző 7-10 nap ingadozásait figyelembe véve naponta frissülnek az előrejelzések is.

Forrás: Search Engine Land