Webshoppá válna a Youtube!

A Youtube-on elindultak a tesztelések arra vonatkozólag, hogy webshoppá alakulhasson a Shopify integrációjával. Nem lennének raktáron náluk termékek, ők csak értékesítenék őket. Tehát a termék, ami megjelenik egy videóban, az megvásárolható lesz a Youtube-on keresztül. Kosárba lehet tenni, náluk kell majd fizetni. Így nem feltétlen csak nagy cégek, hanem akár influenszerek is árulhatják a terméküket közvetlenül a videóikból. Nyilvánvalóan ez azért is éri majd meg nekik, mert jutalékot szeretnének majd felszámolni érte.

Forrás: SEJ

WordPress-be való Facebook és Instagram beágyazás? Mostantól nem!

A Facebook és az Instagram tartalmának beágyazása többé nem lesz olyan egyszerűen lehetséges, mint ez idáig volt. A beágyazható Facebook-tartalmak jelenlegi oEmbed végpontjai 2020. október 24-én megszűnnek. Egy API frissítéssel megszüntetik a nem hitelesített Facebook és Instagram beágyazások támogatását. Így ezután már csak a fejlesztői fiókkal és regisztrált Facebook alkalmazással rendelkező kiadók támogatják. Ha jelenleg is van ilyen beágyazás az oldaladon, akkor minél hamarabb cselekedj!

Forrás: SEJ

A Facebook betiltja a holokauszttagadást és az oltásellenes híreket

A Facebook úgy döntött, hogy bár – ahogy azt Mark Zuckerberg is nyilatkozta – a szólásszabadság mellett vannak, mégis igyekeznek megfékezni többek között az álhírek, terjedését is. Amennyiben egy cikk vagy poszt kifejezetten le akarja beszélni az embert az oltás beadásáról, azt is törölni fogják, sőt mi több, egészségmegőrző kampány indítását tervezik. Ezen kívül a holokauszt tagadásáról szóló bejegyzéseket is tiltja, valamint egészen november 3-ig betiltja a politikai hirdetéseket is.

Forrás: MarketingMorzsák

A Google Analytics 4

Ahogy azt egy külön cikkben is megírtuk, az új Analytics már együtt tudja mérni az alkalmazásban és az interneten folytatott interakciókat, illetve a Youtube nézőiből származó konverziókat szintén az alkalmazáson belül és az interneten is. Az új verzióban már nem csak platform szerint lehet nézni a méréseket, hanem ügyfélközpontúan. Új prediktív mutatók kerülnek be folyamatosan, például, hogy mekkora bevételre számíthatunk egy adott célcsoporttól. Az új Analytics már úgy lett elkészítve, hogy cookie-kal, azonosítókkal könnyen tud alkalmazkodni a jövőbeli változásokhoz. Javaslatuk szerint hozzunk létre egy új fiókot, és amíg megismerjük azt, valamint elkezdünk adatokat gyűjteni, addig a régi is szintén gyűjti őket, és nem esik ki egy nap sem.

Forrás: Google Marketing Platform