A Google Analytics most még több segítséget nyújt ahhoz, hogy marketing döntéseinket jól hozhassuk meg és jobb megtérülést érjünk el.

Figyelmeztet, prediktív adatokat nyújt

Az új Analytics automatikusan figyelmeztetni fog, amikor például nagyobb keresletet tapasztal egy adott termékre, így ez segít a jövőbeli lépéseket is előrejelezni. A hatékonyabb befektetés érdekében – amit az ügyfelek megtartására teszünk – kiszámítja a megszakadás valószínűségét. Új prediktív mutatók kerülnek be folyamatosan, például, hogy mekkora bevételre számíthatunk egy adott célcsoporttól. A Google Ads-el való mélyebb integrációnak köszönhetően lehetőség van olyan közönségek létrehozására, amelyek relevánsabbak, jobban elérik az ügyfeleket.

Ügyfélközpontú mérések

Az új Analytics már együtt tudja mérni az alkalmazásban és az interneten folytatott interakciókat, illetve a Youtube nézőiből származó konverziókat szintén az alkalmazáson belül és az interneten is. Az új verzióban már nem csak platform szerint lehet nézni a méréseket, hanem ügyfélközpontúan. Fény derülhet arra, hogy egy ügyfél rögtön az alkalmazásodat tölti le és vásárol, vagy előbb rád keres az interneten és csak utána tölti le az app-ot. Új riportokat kapunk majd az ügyfelek életciklusa alapján.

Alkalmazkodik

Az új Analytics már úgy lett elkészítve, hogy cookie-kal, azonosítókkal könnyen tud alkalmazkodni a jövőbeli változásokhoz. Azt javasolják, hogy hozzunk létre egy új Google Analytics 4 tulajdont (amit korábban app+internet tulajdonnak hívtak) a már meglévők mellé. Így a mostaniak sértetlenek maradnak, de amint lehet, el tudjuk kezdeni oda is gyűjteni az adatokat és használhatjuk az új lehetőségeket.

Forrás: Google Marketing Platform