Összekötötték a Messengert az Instagram Directtel!

A Facebook + Instagram integráció a felvásárlás óta mindig is egy felkapott kérdéskör volt, de a közösségi óriás ez idáig óvatosan kísérletezett hasonló kezdeményezésekkel. Bár a 2 alkalmazás ilyen jellegű összekapcsolása egy ideje már terítéken volt, mégis egy nagyobb lépcsőfoknak tekinthető ez a fajta szinkronizáció.

Mostantól elég csak az egyik applikáció megléte ahhoz, hogy akár mindkettőben tudjunk üzeneteket váltani! Ugyanis egy üzenet elküldésekor felajánlja például az Instagram, hogy szeretnénk-e összekapcsolni a Messengerrel. Ha igen, akkor attól a pillanattól kezdve tudunk Instagramról Messengerbe is üzenetet küldeni. Ráadásul az Instagram Directbe amúgy is érkeznek új funkciók, mint például a chat színeinek beállítása, el tudjuk dönteni, hogy ki küldhet nekünk üzenetet és ki nem, sőt még egy csoportbeszélgetésen belül is tudunk majd közösen Facebook Watch vagy IGTV videót nézni. Megjelennek a selfie matricák, amik a boomerang, a hangulatjelek és a szelfik hibride lesz. Ha Te még nem látod, ne aggódj, hamarosan mindenkinek elérhetőek lesznek!

És nem csak felhasználói oldalról, hanem hirdetői oldalról nézve is izgatottak lehetünk. A Messenger célzása már régóta célozható hálózat a Business Manager rendszerében, de két csatorna összeolvasztásával tovább növelhetjük a lefedettségünket. Mindenképp érdemes lesz a közeljövőben olyan teszteket futtatni, ahol kifejezetten erre a placement-re lövünk, mert ha beleszámítjuk a generációváltásból fakadó, egyre növekvő felhasználói számokat is, akkor komoly potenciálokat rejthet még magában a platform.

Forrás: Facebook Newsroom & SEJ

Ingyenes lesz a Google Shopping funkció!

A pandémia miatt sajnos sok vállalkozás nem engedheti meg magának jelenleg, hogy éljenek a Google Shopping Ads funkcióval, ezért úgy döntöttek, az áprilisi Egyesült Államokban való bevezetés után most Európában, Ázsiában és Latin-amerikában is ingyenessé teszik a Google Shopping Ads szolgáltatást. Mivel ezzel óriási bevételtől esnének el, ezért ezzel is szeretnék támogatni a vállalkozásokat, hogy túléljék ezt az időszakot. Fontos, hogy ehhez szükség van Merchant Centerben egy termékspecifikációra, mert így lehet majd ingyenesen használni ezt a funkciót.

Forrás: SEJ

A Google megerősített, két indexelés kiesési problémát

Az egyik hiba a mobil indexelést, a másik pedig a kanonizációt érinti, amik közül utóbbi hatással van a duplikációk kezelésére is. A Google azt is bejelentette, hogy ezzel az oldal tulajdonosoknak semmi dolguk sincsen, ők fogják orvosolni a problémát. Szerencsére hamar észlelték a gondokat, ezért hamarabb el tudtak kezdeni foglalkozni az üggyel, így remélhetőleg hamarosan helyreállnak, kijavítják a hibákat.

Bővebb információ: SEJ

Áttervezik a Wikipédiát!

A körülbelül 10 éve ugyanúgy kinéző Wikipédia mos bejelentette, milyen változásokat is terveznek egészen 2021-ig! Felül nemsokára egy legördülő menü segítségével tudjuk majd kiválasztani, hogy pontosan melyik részét is szeretnénk a hosszú cikknek elolvasni, ráadásul ezt bármikor megtehetjük, nem csak az oldal tetején. Teljes képernyős olvasásra is lehetőség lesz, ugyanis be tudjuk majd zárni az oldalsó sávot, valamint egy kattintással tudunk majd nyelvet is változtatni. Máshová kerül majd a keresősáv és a menüsor is mindig látszani fog, bárhova is görgetünk.

Forrás: Wikipédia

Megvette a SAP az Emarsys-t!

Az Emarsys egy olyan marketing platform, ami segít egyedi célzásokkal sms-ek, e-mail-ek küldésében és minden lehetséges csatornán. A SAP CEO-ja, Christian Klein azt nyilatkozta, hogy ezzel új és egyedi lehetőségek nyílnak meg a SAP felhasználók előtt. Adnak majd egy portfóliót egy olyan kereskedelmi stratégiához, amely egy hiper személyreszabott e-kereskedelmi élményt nyújt bármilyen csatornán és bármikor segítenek, hogy minden tevékenység releváns és hatásos legyen.

Forrás: SAP

A Facebook a hírfolyamban is megjeleníti a nyilvános csoportok interakcióját!

Bár a csoportok adminisztrátorai dönthetnek, hogy ezt szeretnék-e vagy sem, mindenesetre lehetőségük nyílik arra, hogy a nyilvános csoportjaik bejegyzéseit és kommentjeit olyan emberek hírfolyamában is megjelenítsék, akik egyébként nem tagjai a csoportnak, viszont érdeklődhetnek iránta, ezzel is megadni az esélyt arra, hogy könnyebben megtalálják a csoportot az emberek, így minél többen tudnak csatlakozni.

Ráadásul mivel közeledik a Facebook csoportok megalakulásának 10 éves évfordulója, a Facebook már most bejelentette, hogy jó pár újdonsággal készül! Többek között segíti az adminok munkáját azzal, hogy asszisztenst hoz létre a számukra, így ha beállítanak szabályokat, például, hogy milyen kommenteket / bejegyzéseket tilos közzétenni, akkor ez az Admin Assistant automatikusan tiltani fogja őket. Illetve lehetőségük nyílik a “Branded Content for Public Groups” funkcióra is, amivel pénzt kereshetnek azzal, hogy összekapcsolódnak olyan márkákkal, akik szeretnék népszerűsíteni a termékeiket, szolgáltatásaikat.

Forrás: Facebook Newsroom