Google Custom Affinity + Custom Intent = Custom Audiences

A Google a Közönség kezelőjében egyesítette az “egyéni érdeklődési körű” és “egyéni szándékú” közönségeket, így most már egyszerűen “egyedi közönség” néven található meg. A korábban létrehozott ilyen közönségeket többféleképpen találhatjuk meg:

    1. Egyéni vonzódás minden kampány esetében: A közönség az „Ezen érdeklődéssel vagy vásárlási szándékkal rendelkező személyek” lesz
    2. Egyéni szándék a vizuális kampányokban: „Azok az emberek, akiknek van ilyen vásárlási szándékuk vagy érdeklődésük”
    3. Egyéni szándék a YouTube, a Gmail és a Discovery kampányokban: Azok az emberek lesznek, akik az ilyen kifejezések bármelyikére kerestek valamely, a Google tulajdonában lévő oldalon (pl. Google és YouTube)

Bővebb információt ebben a cikkben találsz.

Megjelent a Facebookon a Business Suite

A Facebook újítása a Business Suite már elérhető. Lényege, hogy az Instagramot és a Facebookot egy felületen lehet kezelni, ugyanott látjuk a bejövő üzeneteket, statisztikákat, mindent. Ezt applikáció formájában és desktopon is ugyanúgy elérjük. Bejegyzéseket is tudsz létrehozni, amiket egyszerre tudsz közzétenni vagy beidőzíteni mindkét közösségi oldalon. Láthatóak lesznek az elemzések és optimalizálni tudod mindkét platformot.

John Mueller: Nem számít ha kulcsszó van a domain címben

A Google senior webmester guruja, John Mueller tisztázta az esetleges félreértéseket, tévhiteket az URL-ben található kulcsszavakkal kapcsolatban. Kijelentette ugyanis, hogy semmi jelentősége nincs a Google algoritmusában annak, hogy valakinek az URL-jében megtalálható-e az a kulcsszó, amilyen témáról az oldal szó. Nem fog előrébb kerülni a keresésben azért, mert szerepel benne és hátrébb sem, ha esetleg hiányozna.

A Youtube reagál a TikTokra?! 

Megérkezett a Youtube Short, melynek lényege, hogy bárki készíthet rövid, figyelemfelkeltő tartalmakat akár a telefonjával is. A videók hossza maximum 15 másodperc lehet, lehetőségük van a tartalomgyártóknak különböző eszközökkel szerkeszteni is, zenét tenni alá sőt, visszaszámláló óra, valamint gyorsítási és lassítási lehetőség is lesz. Egyelőre csak beta verzióban fut, azonban ezt is elérhetővé tették mindenki számára azért, hogy mindenki láthassa, ahogy fejlődik. Vajon ezzel véget is vetnek majd a TikTok őrületnek?

Forrás: Youtube Official Blog

Google Shopping újdonság: Közeli termékek

A Google bejelentette, hogy sokkal láthatóbbá teszi a közelünkben beszerezhető termékeket! A Google keresések alapján az emberek sokkal jobban szeretik online megrendelni, azonban nem házhozszállíttatni, hanem a hozzájuk legközelebb eső üzletbe kérni a terméket, és személyesen átvenni. Így kiemelkedőbbé válik a kereséseknél a “közeli” szűrő, valamint újdonságként bevezetik az “új helyi üzlet” kártyát is. 

Google LSA (Local Service Ads) – Új bizalmi jelvény

Csak úgy, mint Instagramon és Facebookon, most már a Google is jelzi, hogy melyik vállalkozás valódi és megbízható, melyik pedig nem! Zöld pipával látják el a Google által megbízhatónak talált vállalkozásokat, mert egyértelmű, hogy az embereknek ez is nagyon fontos, és bizalomgerjesztőbb az, amelyikről tudják, hogy a Google átvilágította a hátterét és támogatja a szakértelmüket. Azonban ez a jelvény a vállalkozásoknak is fontos, hiszen, ha megszerzik, akkor hozzáférést kapnak a helyi bizalmi csomagjához, helyi hirdetésekhez. Ez egyfajta cost-per-call hirdetéskészlet lesz, ami eltér mindentől, amivel eddig marketingesként találkozhattunk. Bővebb információt a Search Engine Journal oldalán találsz.